KIRUNA REPORTING

Hej! Kenny här.
Detta är mitt första inlägg i hopp om att det duger att läsa.

För det första skulle jag vilja säga att det är en bra idé att ha en gemensam blogg för diverse människor med olika intressen. Kan vara intressant att läsa tillochfrån.

Nu är det som många kanske är bekanta med inte särskilt långt till ni får en Kusin, brorsson/dotter eller sonson/sondotter. Det är beräknat att komma om ca 6veckor. 10Nov är datumet satt på, men man vet ju aldrig.
Inget namn är satt ännu då vi inte vet vad det kommer att bli. Men det lutar åt ett klassiskt svenskt namn.

Lite om min levnadssituation här :
Jag och min sambo Anna bor i en 2a centralt i Kiruna. Vi har en massa djur , två katter "Pinglan och Krang", Hopper som alla kanske vet vem det är =) "vita kaninen"  och två nyligen införskaffade marssvin som heter Sigge och Sune.
Några vandrande pinnar så har vi nästan ett zoo här. Eller så kan bara Adde komma upp hahahha.
Jag söker jobb som en fertil flodhäst men det är ett riktigt projekt här när det är ett väldigt litet utbud samt att det är finanskrisen. Men det kommer iom att dom snart ska börja flytta staden. Då kommer det nog komma ett flertal bygg/rivnings projekt att delta i.

För övrigt så måste jag säga att jag trivs relativt bra med Kiruna men saknar självklart Salem innerst inne. Inte Sthlm.. bara Salem. Kan kännas lite tomt ibland när man inte har nära till de nära o kära som man är van vid att bara "dropp-in" hälsa på. Folk som bara har funnits där finns inte bara där längre.
Men jag har hunnit bygga upp en liten bekantskapskrets ifrån både äldre och nya kontakter.

Bilder härifrån kommer jag ladda upp när jag har modet att visa upp det utan att få hånflin i ögonvrån ;)

Detta kan jag bidra med nu iaf.
28/9 Första snön. Taget ifrån sovrumms fönstret
Första snön 28/9

Kommentarer
Postat av: PW

BRA skrivet Kenny! Mera sånt...

2009-09-28 @ 10:31:06
Postat av: PW

Sätt gärna ut en bild på dig och Anna också eller sänd till mailen...

[email protected]

2009-09-28 @ 10:34:50
Postat av: LW

Jahaja, så är snön på G igen då....Usch!

2009-09-28 @ 11:57:01
Postat av: Idaw

Snart kommer jag nog upp och hälsar på ! :D hehe ska iaf till Kiruna då :) hoppas allt kmr gå bra me bebisen sen ! :)

2009-09-28 @ 15:03:36
Postat av: sela

usch för snö...Ha det bra där uppe i kylan.Familjen hälsar.

2009-09-28 @ 17:10:23
Postat av: marie

Vi saknar dig oxå såklart lillebrorsan :-(

Men så länge du trivs och har det bra är jag nöjd!

Usch för snö, man måste nog ha lite "lapp-blod" i sig för att stå ut med det där. Är väldigt nöjd med sthlms "varma" vinter faktiskt. hehe

tänkte boka flyget till mitten av november istället el mot slutet, vill va säker på att bebben har kommit :-)

2009-09-28 @ 23:17:34
Postat av: Kenny

Dumma Marie som inte tänker på oss.. bara bebbe. haha

Kan någon svara på vem LW är nu?

Trodde det var pappa men han hade egna inlägg ovanför. hmm... Vem är denna mystiska vålnad.

2009-09-29 @ 10:34:27
Postat av: LW

Vart har dom såna jobb?? Fertil Flodhäst! Hoppas du får det...hähää :)

2009-10-14 @ 14:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0