PETER WINBERG

Jag är 47 år just nu, lär ju bli 48 så småningom, är född i Ekenäs Finland 1961 på det lilla sjukhuset...

Flyttade till Sverige när jag var 7 tror jag, första stället var till Högmoravägen 24...Mitt emellan Huddinge och Farsta...En idyllisk miljö för uppväxt...Bodde där ett par månader tills jag råkade höra att det fanns andra planer för oss...

Familjen Taikon ( en berömd zigenarsläkt) hade köpt huset vi bodde i så det var bara att flytta...Till Tallkrogen- en liten bit söder om Stockholm.  Där hann jag faktiskt få en kompis-Vesa hette han , en finsk kille som sen skulle skvallra på mig...

Vi två, Vesa och jag stod under balkongen där jag bodde och tjyvrökte medans mina föräldrar stod på själva balkongen och blossade! Vi bodde då på Hägervägen och jag minns så väl när jag fyllde 8 år..Då fick jag nämligen 8 kronor i födelsedagspresent av vår hyresvärd som hette Bergendahl! ...

Sen när jag började årskurs 3 där i Tallkrogsskolan då skvallrade Vesa på mig om rökningen och fröken tog mig avsides för att lukta på min andedräkt...Just den dagen hade jag inte rökt så hon kände ingenting! Relationen till herr Vesa var dock helt förstörd...

Sen bar flyttlasset av till en flådig villa i Bagarmossen som också ägdes av andra -det visste jag ju inte då-  ett par kilometer österut nämligen till Laxåvägen 24 där jag skulle få uppleva både det ena och det andra...
Började skolan, jag blev något av en favorit i klassen med mina finlandssvenska uttal- fröknarna drog lott om vem som skulle föra mig till bordet i matsalen!  

Så kom förstås den dagen då ägarn till kåken där vi bodde i ringde på dörren och krävde tillgång till kåken så fort som möjligt...Bara att flytta på sig så fort som möjligt!

Vi flyttade till Salem, en liten Gudsförgäten håla som ingen vare sig hade hört talas om eller visste det låg...Men det var där som jag och mina syskon fick åtnjuta åtminstone något liknande man kallar uppväxt...:)

Har fått 4 stycken underbara barn, Marie, Kenny, Janet och så en sladdis som Heter Adam och är 10 år yngre än Janet...Hon är född 1986. Jo förresten jag fick en vuxen son på köpet när jag träffade Birgit i nådens år 2003 midsommarafton...Roland heter han. Kortelainen heter de båda i efternamn.

Ja detta inlägg går att fylla på med mer info ( bara att gå in på redigera) men det är en bra början och jag hoppas att ni andra skriver lite om er själva.


Ja man blir ju inte yngre precis




Kommentarer
Postat av: marie

hahaha pappa!

2009-08-12 @ 21:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0