MARIE BLOGGAR DIREKT FRÅN THAILAND

Hej där hemma....

Nu kommer det ni alla har väntat på :) bilder från härliga thailand!

Och för att göra er ännu mer glada (skadeglada) ska jag berätta att jag och Terry blivit matförgiftade och legat sjuka i två dagar.

Vi var på Phi Phi öarna i två dagar och det var helt jävla UNDERBART. Vi hyrde kajak och paddlade ut till en Ö där det bodde apor och sanden var så mjuk och vit. vi ville inte åka tillbaka men hade saker uppbokade här på "fastlandet" som vi oxå fick avboka pga magsjukan..

Festeriet

Sen festade vi på phi phi och det va bland det häftigaste nånsin, tajjarna dansade limbo under en eldstång och den lägsta höjden dem gick under va typ 40cm!!! utan händer och så stannade de under stången och tände en cig. så jäkla smidiga. Jennie fick testa eldpoj, alltså att jonglera med eldkedjor. hon brände sig och fick ett jättesnyggt ärr. vi beställde "buckets" det var tequila med sprite i en tre liters hink. fruktansvärt äckligt och sebbe spydde efter en klunk. hahaha

vi har druckit drinkar direkt ur kokosnötter och utskurna ananaser. jag har lärt mig magsurfa på vågorna. kolla bilden så ser ni hur stora vågor det är :)

Festat ja...Sebbe till höger efter en och en halv "bucket"

Djupdykning

Vi har snorklat en hel del och sett jättefina fiskar i alla möjliga färger. Terry har med sig undervattenskamera så ni får se bilder på firrarna hemma men jag skickar en bild på mig och jennie under vattnet.

På bilden där jag ligger i vattnet är från phi phi på ön vi paddlade ut till. så paddlade vi mellan bergen och där mötte vi två andra turister som sa att det va en haj inte långt därifrån, vi såg den tyvärr inte och kunde inte paddla längre ut pga dem starka strömmarna.

Idag håller vi oss nära hotellet, även om vi mår bättre idag har jag haft diarre 7 ggr och kl är bara 10 :( så tyvärr inet strandbesök eller annat kul idag. troligtvis blir det massage lite senare.

Hoppas alla mår bra där hemma och att  min lilla prinsessa Ayla mår bra. puss och kram/ marie


Nere i djupet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0